Åh va gammal jag är.

Tänkte skriva lite om mina celluliter....kul va? Men först ska ni få en bild på ett riktigt vårtecken. Jag hittade några krokusar på vägen från träningen. De stod där så ensamma och nästan smög intill den ansade busken. Men fint var det, även om det duggade lite lätt. Nu är det ju vår, även om det kommer en liten snödämp....som dom har lovat till helgen.

Har länge gått och tänkt på vad skönt det är att åldras. Så länge man får vara pigg är det ju bara ett tecken på att man levt om kroppen visar tendenser till att stagnera. Jag älskar mina celluliter. Dom är ett tecken på ett jag kommit upp i ålder att jag får bestämma själv...jag är vuxen. Att få celluliter betyder bara att jag levt och har jag levt så har jag fått erfarenhet...dvs jag är klok. Det känns skönt att tänka på. Magen tjocknar, brösten börjar leta sig nedåt och det syns på händerna att jag inte är 20 längre. Underbart. Skulle för allt i världen inte vilja vara yngre än jag är. Det är nu jag ska börja vara rebell....jag ska jaga busungar efter gatan. Jag ska dra käppen efter grannens staket så det låter illa och jag ska sätta på mig kläder som inte alls passar ihop. Jag får nämligen göra som jag vill....och det ska jag. Var så säker. Passa er för här kommer jag! Men innan jag börjar med allt det där ska jag skola om mina små kryddplantor. Det ska jag göra nu....sen tar jag tag i rebellandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0