Dammluckor.

TV1 och TV2 är hemma. Sååå roligt. Det är sällan de är hemma samtidigt nu för tiden. 1 bor i Stockholm och 2 bor i Sollefteå. Just nu har de gått för att sola. Det var som att slå igen en dammlucka. Nu får jag säkert skäll för att jag skriver detta, men det var faktiskt så. Dom är synkade...när en pratar tar den andra över innan jag ens uppfattat att den första pratat klart. Det blir nog så när man är tvillingar. Nästan varje kväll tittar de på tv tillsammans....i varsin ände av telefonen sitter dom tysta och ser samma program 50 mil ifrån varandra, men ändå så nära. Ibland ger någon av dem en kommentar och den andre hummar med. Men tänk vad fel man kan ha när det gäller barnaåren och gissningar om framtiden. När de var små var 1 feg. Kommer ihåg hur jag plockade ner henne gråtandes från lekstugstaket. Höjdrädd och lite försiktig...avvaktande. Jag trodde att hon skulle jobba med något stillasittande som vuxen. 2 var den som snöt sig i gardinerna och var det manhaftiga fruntimret i familjen. Hon skulle säkert bli lastbilschaufför, trodde jag. Tur att man inte vet allt....verkligheten ser ut som följer: 1 jobbar som förskollärare...torkar bajs och snor mest hela dagarna. Sjunger barnvisor och har föräldrasamtal. 2 är dekoratör, med bravur, på en stor och känd klädkedja. Hon har långa välmanikerade naglar och är inte det minsta manhaftig. Tji fick jag. Man ska inte tro att man vet allt! Nu står maten i ugnen. Synes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0