Kaffemuggar i tusental.

Nu lyser solen över västerdalarna. Men till kvällen blir det regn....det gör inget. Då kryper vi in i stugan och myser. Just nu sitter vi i Vansbro och fikar. Vi har varit till Nimatopaal och handlat strössel. Till vår stora glädje...och framför allt deras glädje så köpte vi upp deras gamla lager av kaffemuggar. Det var inte meningen, men priset var så bra att vi inte kunde motstå. Muggarna är lite större än de vi tidigare har så nu ska vi börja med smaksatt kaffe i stora muggar. Vi utökar sortimentet! Det fick inte plats i bilen så vi fick åka två vändor från Järna till Duvnäs och lasta ur. Elis tyckte det var bra.....han fick ju sitta i mitt knä i framsätet.

Jag och Elis tog en promenad till kallkällan vid vår sjö. Där finns det rent vatten att dricka om man är törstig. Någon har hängt dit en mugg att använda. Den ligger efter vägen, men är ändå inte så lätt att hitta. Den källan har jag druckit ur under hela min uppväxt....varje gång vi har passerat. Det är barndomsminnen det.

Vi hittade också en sten med ett hjärta på. Någon gjorde mig lite glad. Jag ska inte visa en bild på alla andra stenar som fanns i närheten. Jag vet inte vad ni tycker om groteskt målade stenar, föreställande troll och andra oidentifierbara figurer, men jag tycker inte om det. Hjärtstenen kan jag tänka mig att titta på....men inte mer. Nu ska vi köpa godis. Hörs senare.


Kommentarer
Postat av: Millis

Tyckte hjärtstenen var lite läskig också ^^ det ser ju ut som blod. /Rädda Molly

2010-04-30 @ 13:25:31
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0