Kvällsmat och vin.

Nu lider det mot kväller.....och vi fortsätter att njuta. Det är fortfarande bara fåglarna och eldens sprakande som hörs. Jag har kokat ratatoille i timmar och snart ska kycklingen läggas på grillen. Väntar bara på att glöden ska bli klar. Elis ligger på trappan och tittar ut över sjön och P, som dykt upp, strosar just nu runt på tomten och inspekterar. Han brukar tillbringa den mesta tiden här med att sova. Jag tror han slappnar av så totalt att han blir så trött. Jag gläder mig fortfarande åt samtalet med chefen på Pyramidbageriet. Vilken tur vi har, som fick sån respons.

Ser ni lyktorna som hänger i eken? När det blir mörka kvällar brukar vi tända dem. Det lyser så mysigt. Nu ska jag hälla upp ett glas vin. Syns i morgon.


Kommentarer
Postat av: kicki

vill se kort från lyktorna på kvällen med! tänker genast på pippi långstrump som har lyktor och paket hängandes i trädet.

2010-04-29 @ 20:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0