Mätt och belåten.

Kväller. Skönt. Idag har jag frusit och svettats. Typiskt vårväder alltså. -1 i morse och hur varmt det var i solen på dagen, det vet jag inte....men hett var det. Nu har vi ätit kvällsmat. Stuvade makaroner och stekt falukorv. Hur gott är inte det då? Ibland vill man bara ha....När jag stod och stekte korven började jag tänka på färgen på den. Visst var den väl mer korvfärgad förr? Jag menar, sådär falukorvsröd. Nu är den grårosa....finns den färgen verkligen? Likaså har jag tänkt på ärtorna...gröna ärtor var skrikgröna förr. Nu är dom mellangröna. Ja, burkärtorna från förr var grå...det kan jag hålla med om...men dom var i alla fall goda. Nej!!!...fram för rätt färg på maten. Vänta bara till alla marmelader blir klara. Då ska ni få se på färg...äkta livsmedelsfärg. Synes gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0