Ovanligt lugn påskmiddag.

Tillbaka efter en ovanligt lugn middag. Alla åt, slafsade och räckte varandra maten utan minsta gnöl. Till och med den politiska diskussionen till kaffet gick ovaligt lugnt till väga. Det var när sällskapsspelet kom fram som jag blev lite orolig. Våra samkväm brukar låta som tranorna vid Hornborgarsjön. Är man då bara lite nervig så kan det finnas risk för sjukbil mot Säter. Men....tro det eller ej, ingen fuskade. I alla fall inte så någon märkte det och det gjorde att det var finfin stämning runt bordet. Ja, jag var inte med alls. Min vinnarinstinkt gör att jag absolut inte är lämpad för sällskapsspel. Det vet alla vid det här laget. Nu är vi som sagt hemma och det kan bero på att det är hockey på tv....vad vet jag. Ett glas vin bara, så är kvällen räddad. Ja, jag menar nog egentligen natten för jag har kommit på att jag sover lite bättre om jag tar ett litet glas vin till natten. See you.


Kommentarer
Postat av: Millis

Hihi, det roliga är att det faktiskt var rätt lugnt under middag och kaffe. Men ni åkt hem och monopolet åkte fram då var det inte lika lugnt längre ;) Men det var kul ändå :)

2010-04-05 @ 00:15:36
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0