Pigg och glad.

Morgon i skogen. Jag och Elis har tagit en morgonpromenad. Det är lite duggregn i luften, men jag hoppas att det går förbi. Natten har varit lugn...inga björnar nu heller. Idag ska vi till Nimatopaal och köpa mer strössel till våra munkar...om de har öppet vill säga. Sedan ska vi köpa massor av helggodis hos Godisfolket! När det är uppätet mår man pyton, det vet jag...men det är ju så gott. Gårdagen ägnades ju åt trådgårdsarbete...det blev så fint. Vilken skillnad det är att göra fint innan allt har börjat växa. Man ser allt på ett bättre sätt. Nu är gården fin och vi kan bara vara resten av helgen.

Under städningen igår hittade vi ett fågelbo i ett av uthusen. Det får vara kvar ifall någon har skrivit hyreskontrakt i år också. Det var då ingen som flyttat in än.

Kan inte låta bli att visa er vilka fina färger det finns här nu...trots att just inget börjat växa. Mossan trivs i alla fall.

Först i säng på kvällen var........P och Elis....som vanligt då.

...och här har vi Halsjön tidigt i morse. Visst är det fint? Nu ska jag och Elis äta frukost. P tar väl sin senare...som vanligt!! Vi hörs framåt förmiddagen då. Ha de bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0