Proppmätt.

Ja nu har svärmor stått vid grytorna hela dagen, och vi har ätit oss proppmätta av alla läckerheter. Lite susiga av snaps till maten och konjak till kaffe sitter vi nu hemma och väntar in hockey på tv. Ja, ni som känner mig vet ju att det inte är jag som är den drivande i sportfrågorna här hemma. Kan ju välja en annan apparat att titta på, men det innebär att man blir utan sällskap. Så, om jag måste välja på pest eller kolera så får det bli hockey med ett öga på tv,n och ett på omgivningen. TV1 och Skumberg har landat också. TV1 kom med 08-tåget i kväll och Skummis med Örebrotåget, så nu är alla trollungar på plats. Ska nu njuta av att åldern tillåter mig att bara ta det lugnt. Är det storhelg så är det. Ska kanske ta ett glas vin bara.

Kan inte fatta att västerbottenspajen inte blev slut...den var helt underbar och nu ligger den som bomull i magen och bidrar till att jag inom en snar framtid måste gå upp en storlek. Men vad gör det?.....ingenting....idag. Vänta till i morgon så får ni höra vad jag tycker då. Ojojoj.....*suck* Japp, då var det hockey då. Synes.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0