Råttornas julafton.

Så där ja....nu var vi på plats...jag och Elis. Gissa om vi njuter. Njutit har skogens alla råttor och möss också gjort under vintern. De hade lämnat en massa spår efter sig. Bl.a råttlortar och en massa hål i våra täcken. Tänk vad skönt de ska ha haft det under denna bistra vinter. De måste ha gonat ner sig bland lurvet i täckena och sovit skönt tätt tillsammans. Men nu är de nog ute och springer av sig i skogen. Vi såg då inte en enda levandes.

Så här såg ett av våra täcken ut när vi kom till stugan idag.
Växterna har börjat röra på sig också. Det spirade både här och där. Ska försöka ta bort lite vissnade löv och kvistar i morgon....om vädret tillåter.

Tibasten är då helt otrolig. När allt annat inte ens tänkt på att börja växa...då står den i full blom. Mitt bland alla gråtoner sprider den färg i naturen.

Backsippan har också tittat fram. Visst är den vacker?


Sist och minst står Blåsippan där och lyser. Som små fina blåbärstuvor lyser den upp det torra fjolårsgräset.

Hög mysfaktor.....sprakande brasa. En sån ska jag somna till ikväll. Det bästa som finns.


När allt var ordnat i stugan gick jag och Elis ner till sjön och hämtade diskvatten. Tog en bild på den vackra utsikten...med alkottar i förgrunden. Nu ska vi bara njuta. Höres.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0