Tankar.

Vilken härlig dag va? Sol! Kan det bli bättre? Har som vanligt gått min morgonrunda i underbart väder. Nu tycker väl ni att jag är en riktig friskus. Ha, det har inget med motion att göra. Ja, ibland när jag har riktig värk måste jag gå på en promenad för att röra på mig lite. Det lättar lite då. Men annars kan jag säga att mina morgonpromenader egentligen kommer till för att jag har tråkigt. Vaknar ju alltid mycket tidigare än alla andra och efter någon timme är jag urbota less. Därför går jag ut. Förr gick jag ut mitt i nätterna när jag inte kunde sova, men efter att det flyttat in lite "konstiga" personer i huset så törs jag inte gå ut nattetid längre. Nog om detta. Har läst dagens tidning. Dagens Nyheter. Där hade de en frågesport om kungafamiljen. Jag har aldrig varit royalist, men nu börjar jag undra. Jag kunde svaret på nästan alla frågor!!! Sen slog det mig.....det har nog med flickårens prinsessdrömmar att göra. När jag var liten ville jag bli prinsessa eller balettdansös. Säkert var det klänningarna och tiarorna jag var ute efter. Där började nog mitt intresse för kungafamiljen. Satt dagarna i ända och ritade vackra, böljande klänningar i regnbågens alla färger. Åh vad vackert det var!! Nåväl, till sommaren blir det bröllop och jag SKA se det. Har meddelat P att vi måste hitta en tv då. Vi är ute på rull just den dagen, men jag tror att alla kommer att sitta framför tv,n så vi kan lika gärna stänga igen luckan på munkvagnen och vara lite royalistiska. P har inte svarat än, men jag undrar om han över huvud taget vet namnet på de som ska gifta sig. Kan hela spektaklet vara en tjejgrej kanske? Höres.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0