Älvdalsmorgon.

Vet ni hur Älvdalen ser ut dagen efter? Som en soptipp. F..n hur det ser ut. Igår var det mopedcrising och traktorcruising...och så var svansen här. Det är de som ska cruisa med bilar senare under helgen, men som inte kan vänta. Det var mycket folk och ett jädrans liv. Vissa har fortfarande inte åkt hem trots att klockan är sex på morgonen. Jag har i alla fall sovit gott i natt.Med rentvättade lakan och trött efter dagens marmeladkokning knoppade jag in i lagom tid. Nu har jag blivit väckt av bilen som sopar gatorna och de sista fyllskallarna som inte vill åka hem.
Dagen blir nog lång. P ska ner till Rättvik på konfirmation och jag ska stå själv hela dagen. Svårast blir det nog att komma ifrån för att kunna gå på toa. Men det brukar lösa sig. Har ju Leif bredvid mig, som säljer böcker och tidningar. Han får väl hoppa in som munkförsäljare en stund.
Nu ska kaffepannan på och så tar jag väl en till runda runt i centrum. Hörs senare.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

God morgon. Fler morgonpigga här. Synd att ni står så långt bort annars hade kanske jag kunnat stå till tjänst vid behov :) Önskar dig en fin dag och hoppas vi kan ses snart.

2010-08-13 @ 07:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0