Äntligen förkylning på gång!

Ni som har följt den här bloggen ett tag vet ju att jag inte varit förkyld sedan 1995. Konstigt va? Men nu verkar det som det är en på gång. Jag vet att det inte är roligt att vara förkyld, men har man inte varit det på länge så är det faktiskt efterlängtat. Inbillar mig att kroppen behöver en snuva då och då. Den måste få rensa bort lite bacilusker som ligger där och pyr. Huvudet har dunkat hela dagen och halsen känns trång. Nyser gör jag också till och från.
Idag har vi jobbat...ja, jobbat vet jag egentligen inte om man kan kalla det. Hur lite folk som helst. Det hade blivit fel i annonseringen så tivolit skulle inte öppna alls idag. Vi stod där och tittade på varandra bara. Motalafolket kom. Ni vet de som vi bor hos när vi är i Motala på folkracefestival och Vätternrundan. De jobbar extra på tivolit när det behövs extrapersonal och det gjorde det nu. Det blev bestämt att de skulle komma hit och äta. Det är så sällan vi har folk på mat så det var riktigt roligt. Jag stack hem och gjorde makaroner och köttfärssås. Hela lägenheten var full av barn, tonåringar och vuxna. Sååå roligt. Nu gick alla ut i parken och skulle spela kubb. Själv ska jag kurera mig och se på lite tv.
I morgon ska det väl bli lite mer fart på munkförsäljningen...hoppas vi. See you.

Motalafolk...mätta i magen.

Ännu mera Motalafolk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0