Grattis till mig idag!

Födelsedag....jobb....som vanligt alltså. Idag är det min dag. Eller, skulle i alla fall vara, men vi ska jobba och det är ju som det är. Får väl se vad kvällen har i sitt sköte istället. Om jag får gissa så blir det som vilken annan dag som helst. Egentligen skulle jag vilja ha en riktig födelsedag, med massor av paket och massor av uppmärksamhet. Precis som man fick när man var liten.
Kommer ihåg alla kalas man var på som barn. Man gick till Hedins och köpte en liten prydnadssak....katt eller hund, det slogs in i vackert papper med färgglatt snöre och så traskade man hem till födelsedagsbarnet...ringde på dörren och hörde stegen innanför just innan dörren öppnades. Själv tyckte man att just den presenten som man själv köpt var den finaste av alla. Sedan blev det saft och bullar, sockerkaka och negerbollar(jo, de hette så på den tiden). Lekdags efter fikat. Ofta var det kuragömma. Jag hade en förmåga att alltid ställa till det. Kommer ihåg en gång då vi lekte den leken på ett kalas och jag, i min stickade klänning, gömde mig i öppna spisen. Gissa hur jag såg ut när jag kröp fram. Som sotarlärling ungefär. Rädd för vad mamma skulle säga så började vi tvätta klänningen vilket betydde att den blev tung och dubbelt så lång. Den gick ju inte att använda. Jag fick helt enkelt låna kläder att ta mig hem i. Idag ska jag inte krypa in i någon spis, men jag ska ta mig till Marie race för att åtminstone sälja några munkar och kaffe till frusna tävlande. De flesta har nog åkt hem eftersom det förmodligen inte blir något tävlande alls idag. Det är farligt att köra på blöt bana. Jag hör av mig när vi kommer hem igen. Ha en bra dag...det ska jag försöka med. Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Kerstin Blomberg

ETT STORT och VARMT GRATTIS på Din födelsedag!!!!

För långt bort för en kram , kan man säga!

Jag läser med intresse vad du skriver, men jag har varit dålig med att skriva själv till dig,t,ex för jag har varit sjuk i 5 veckor och legat inne på lasarettet i Falun drygt en vecka. Men nu kämpar jag för att komma tillbaka och det hoppas jag att jag ska göra även om jag tycker att det går sakta.

Nu på fredag kommer Anders hem och hälsar på mig för att kolla HUR jag egentligen mår... Skönt att få rå om honom ett tag! Längtar så!

Annars så bor jag kvar och du vet att du är välkommen även om jag inte orkar så mycket än.Hade tänkt mig ner till Bondens marknad, men där har det gått en klar gräns för mig. Men ni står väl där ett tag till? Den där sylten/marmeladen tycker jag låter så spännande... En stor och varm grattiskram från Kerstin

2010-08-29 @ 14:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0