Morron på er....

...vad gott jag har sovit i natt! Svalt och tyst var det i huset och jag somnade som en stock när jag lade ner huvudet på kudden.
Vi kom till Dala-Järna vid halv sjutiden igår kväll. Packade i ordning vagnen och åkte mot Duvnäs vid halv åtta. Halv nio låg vi. Trötta men avslappnade. Det är alltid så skönt att komma hit. Bina hade redan lagt sig när vi kom, så de såg vi inte röken av. Hästarna stod i stallet mätta och nöjda och vår kvällsmacka smakade himmelskt.
I natt drömde jag. Det var länge sedan. Jag drömde att jag åkte till Spanien för att tillbringa några månader där i ett konstnärskollektiv. Härligt. Huset var underbart...i flera våningar och med en massa skrymslen och vrår. Varje gång man gick runt där så hittade man nya saker att se. Det var ungefär som i en Pettsonbok....ni vet, helt plötsligt upptäcker man att köttbullarna på bilderna har ögon och att rabarbern i landet inte alls är rabarber utan paraplyer. Så var det...och det var så fint och underbart. Undrar om platsen finns på riktigt. I så fall vill jag bo där.
Idag är det Marie race. Det blir bra det. Tycker om att vara här för det är så trevligt och gemytligt. Alla ideella arbetare är glada och så är det ju för en bra sak som allt arrangeras också. Nu ska jag ta en kopp kaffe och vänta in B som kommer för att ge hästarna frukost, sedan är det jobb som gäller. Hörs ikväll igen. Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0