Paus i blåbärskoket.

Det går fint det här. Bänken fylls så sakteliga med burkar fyllda av blåbärsmarmelad. Mycket blir det och det kan väl behövas. Om två veckor är det meningen att vi ska stå på torget när det är Bondens marknad och sälja våra burkar. Ska bli spännande att se om någon köper.
Anledningen till att jag pausar just nu är att jag kände att det blev lite för mycket. Är stressad av att vi ska till Älvdalen senare ikväll och blåbären måste kokas. Det mesta har vi i frysen, men det som är upptinat måste bli klart idag. Då har någon vänlig person upplyst mig om att känns det för mycket....ta en paus. Så det gjorde jag. Ska strax fortsätta koket, men ska ta några djupa andetag först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0