Rättviksslut.

Nu har vi gjort sista dagen i Rättvik för den här gången. Nästa gång vi kommer dit är det marknad och efter den har vi semester. Va skönt det ska bli dååå.......P stod ensam fram till halv tre för jag var på biodling. Nu har bina fått sin stödfodring och jag kan vara lugn. Nu ska de då inte svälta ihjäl. Att det blev så här tror vi beror på att det varit så dåligt väder sedan de flyttade hem till oss så de har inte kunnat "försörja" sig själv. Men nu är det fixat. Skönt. På vägen dit, över Älgberget, träffade jag på några filurer som inte verkade ha bråttom.

De har fäboddrift i skogarna efter vägen och det finns varningsskyltar som säger att man ska se upp för kor. Visst är de söta och bråttom hade de inte heller. Men jag var faktiskt glad att jag satt i bilen för jag har nog lite koskräck. Men de här skulle jag nog ha kunnat klappa.
Nu har vi kommit hem till stan. I morgon är det munkleverans på morgonen och sedan ska vi packa inför helgen för vi åker till Duvnäs i morgon kväll. Ska ha med oss 200 kilo blåbär som det ska bli marmelad av.....med päroncognac i. Mums!!! Ska sova lite i soffan nu....men vi hörs i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0