Tur med vädret....

...det har de alltid på Marie race. Inte en droppe har det kommit under dagen. När vi åkte hem kom de första stänken och i morgon skulle det regna hela dagen säger de som vet. Om det blir regn så blir det inga tävlingar och därmed ingen försäljning för oss. Den som lever får se.
Idag stod det i tidningen att de hade skjutit en varg i Ilbäcken.....en kilometer härifrån. Undrar hur många gånger den vargen stått och lurat i buskarna när jag varit ute på mina tidiga morgonpromenader. Men nu är den död. Den sköts när den låg och mumsade på ett får som den tagit.
En annan grej....Idag hade västerdalarnas travklubb städdag vid travbanan. Alla skulle vara där och hjälpa till. Det bjöds på kaffe och smörgås till alla hungriga arbetare. Gissa vad det var för pålägg på mackorna??!!! HÄSTKORV!!!! Vilken grej....kul va?
Nu ska jag sova...är supertrött. Synes. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: majvor dahlgren



Som jag tidigare sagt, så är du fenomenal! Du har en kraft och en envishet, som överträffar mitt förstånd. Varifrån får du idéer och framtidstro?

Kan bara säga LYCKA TILL MARIA!!!

Majvor

2010-08-28 @ 21:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0