Va blir det för vääääder....?

Egentligen struntar jag i vädret. Älvdalens marknad är väl ok, men inte mer. Så om det skulle bli en kojdag idag så gör det inget. Just nu sitter jag i vagnen och bloggar. Det är varmt här inne....för varmt, men jag ska gå och duscha om en liten stund.
Igår gick det ganska bra. Det rullade på hela dagen och jag behövde inte gå på toa förrän jag hade stängt. Det var ganska mycket folk och vi som stod här på torget verkade skapligt nöjda allihop. P kom tillbaka från Virres konfirmation i halv niotiden. Då gick vi och tog en bit mat. Lugnaste stället var en torftig pizzeria så vi satte oss där. Jag var så sugen på en riktigt blodig oxfilébit så jag beställde en....blodig alltså. Det brukar aldrig funka....att man verkligen får den blodig, men vad hade jag att förlora? Gissa om de hade en bra kock?! Köttet var så gott som perfekt. Jag slafsade och åt med god aptit. Vilken lycka, jag som haft sån otur med min mat de senaste gångerna vi varit ute och ätit. Nu har det vänt.

Mopedcruisingen var en fin syn på gatorna. Tittade om jag skulle se "mina" gamla modeller, men icke då. Man skulle ha sparat dem. Det är lätt att vara efterklok.

Traktorcruisingen gick inte heller av för hackor. Man kanske skulle börja samla på traktorer.....de är ju så söta vissa av dem.
Nu ska jag lägga in en liten efterlysning. Är det någon som vill ta hand om en liten kattunge som bosatt sig i Duvnäs. Hon/han bor i ladan tillsammans med sin mamma och vi vet inte vad vi ska göra. Det drar ju ihop sig till höst och vinter och då flyttar B och B hem igen och ingen kan ge dem mat.

Visst är den söt?
Nu ska jag gå en runda i Älvdalen och se hur det ser ut idag. Med tanke på hur mycket det har regnat i natt så tror jag att det ser ganska lugnt ut. Ingen lär frivilligt ha varit ute i det vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0