Vardagslyx.

Nog för att jag gillar knallelivet med allt vad det innebär, men nog är det skönt att komma hem ibland och tvätta av sig resdammet. Så nu sitter jag här, nyduschad och vet inte vart hårborsten är. Är den i väskan? Nej...är den i bussen? Nej. Vart har den tagit vägen? Nackdelen med resandet. Ja, den ska väl komma fram...hoppas jag.
Dagen var vääääldigt lugn. Redan klockan två började vi diska och packa. Vad skönt det var att komma hem i tid. Dessutom har vi sovmorgon i morgon. P har sovmorgon....inte jag. Det har jag väl aldrig...ni som känner mig? Men, när alla vaknat, dvs jag och P, ska vi åka till Duvnäs. Det är chokladdoppning och marmeladkokning på gång. Dessutom ska vi se om bina lever och frodas. Men det är i morgon det.
Har ni tänkt på en sak? Vart är alla fjärilar? Det slog mig en dag när jag var ute och körde bil och en vacker fjäril flög ut framför bilen. Vart är de?! När jag var liten såg man fjärilar överallt. De fanns i varje rabatt och i alla färger du kan tänka dig. Nu för tiden ser man dem knappt. Det måste vara något med miljön......Hur som helst så kom jag att tänka på en artikel jag läste för länge sedan......om att man kan föda upp egna fjärilar. Sökte på nätet och hittade ett företag som sålde fjärilsägg med ordentliga instruktioner om hur man gör. Nu är det ju för sent, men visst skulle det vara kul att föda upp sina "egna" fjärilar? Jag ska definitivt köpa ett gäng ägg nästa vår.
Nu ska jag leta vidare efter hårborsten och sedan ska jag slappa framför dumburken en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0