Dan före....

...dopparedan. Minus 13 ute och ett lätt snöfall. Kan det vara bättre? T o m jag har lite julstämning...och det vill inte säga lite det. Morgonen började tidigt...riktigt tidigt. Vi brukar ge julklappar till tidningsbudet och postgubben och igår kväll satte vi en lapp på dörren där vi skrev att vi ville att tidningsbudet skulle ringa på. Strax efter fyra ringde det på dörren och där stod det en frusen människa. Att köra ut tidningar i ur och skur är ingen hit, men vårt tidningsbud är en riktig arbetsmyra. Varje morgon...året runt kommer han vid samma tid och petar ner vår tidning i hålet i dörren. Nu fick han sin julklapp och vi väntar in postis.
Jag har varit och köpt morgonbakat frukostbröd och tro det eller ej, men P är vaken. Förmodligen för att det var han som gick upp när det ringde på dörren i morse och det gjorde nog honom pigg. Vi ska packa lite lätt nu på förmiddagen och någon gång efter två åker vi mot Vansbro. Det är jag, P, Virre, Kicki och Agnes som åker i vår bil. I morgon ansluter Erik, Millis och Gabriel.
 Det bästa med den här julen är väl att vi blivit en till i släkten. Det känns som hundra år sedan som det var någon liten med oss....sist var väl Viran och hon är 12 nu. Men nu har vi Gabriel och det ska bli så roligt. Farmor.....måste smaka på ordet...farmor......Konstigt att man kan vara farmor när man fortfarande känner sig som 20. Undrar hur min farmor känner det....hon är 95 och har fått sitt första barnbarnsbarnbarn. Undrar om hon också känner sig som 20....det tror jag. I alla fall så ska vi fotografera oss i morgon. Fem generationer....det är en ynnest att vara så många.
Nu ska jag dricka kaffe i väntan på hyresvärden som ska komma och lufta vårt element i sovrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0