En dag kvar...

...på det gamla året och jag är full av energi. Idag ska det städas. Snart åker dammsugaren fram och det behövs.
Det tråkigaste med att vara vaken först....och alldeles för tidigt, är att man kan ju inte dra igång med det där som låter. Eller, kanske kan jag det. P har ju kommit upp i den åldern då han borde vara vaken på morgonen. Värre är det med Virre...han sover, som den 15-åring han är, och man vill ju inte bli stämplad som en elak styvmorsa! Låter väl dammsugaren vila en stund till.
Igår fick jag ner vårt stora, tunga skåp från vinden. Starka grannen hjälpte till. Bara det blir vardag ska jag sätta igång med att spackla och måla det. Blir bra det. Nu står det fult och skamfilat i sovrummet, men med lite färg kommer det att bli kanonfint...tror jag.
Kaffe...hörs senare.

Bjuder på en bild från sommaren. Visst längtar vi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0