Längtar....

...till bisäsongen. Mötet igår kväll gjorde sitt till. Det blev mycket bisnack...framför allt i bilen dit och hem. Vi hade Vivianne med oss. Hon har närmare 60 bikupor och hon hade mycket att berätta för en novis som jag. Tyckte att jag lärde mig mer på den bilresan än jag gjort på hela säsongen. Nu när jag hittat något jag verkligen brinner för....då är det bara under sommarhalvåret som man kan hålla på. Det stora frågetecknet just nu är om de överlever den hårda vintern. Jag får hoppas på det. Så svårt som det var att få tag på bin i somras...Jag vill att de ska leva och att jag kan göra avläggare på dem ( flytta över halva "befolkningen" i en kupa, till en annan).
Idag ska jag göra presentlådor med marmelader och glögg som ska säljas på julmarknaden vid gruvan till helgen. Ska dessutom inventera lagret. Tror att det finns av alla de sorter, men måste se hur mycket det är.
Nu kom jag på att jag måste titta över julklapparna också.....har nog mer kvar än jag vill tro....Det är svårt i år.
Först av allt ska jag ta en till kopp kaffe...sedan åka och handla...jag och pensionärerna brukar ju hänga på låset...

Liiite julstämning blev det med den här bilden, men egentligen testade jag bara att ta utan blixt. Blev väl skapligt, men känner att det nog är dags att önska sig en ny kamera....P....jag vill ha en ny!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0