Lördagsfrid.

Det blev som jag sagt idag...lugnt och städat. Började dagen med att förpassa oss längst ner på gågatan, för att sakta men säkert ta oss hemåt. In på den roligaste affären här...Garn och Väv. Skulle kunna köpa allt där. De har linnekläder precis i min stil...roliga pedagogiska leksaker ,inredningssaker och barnkläder i superbra kvalité . Köpte en plyschoverall åt Gabriel...resten får vänta tills jag kommer nästa gång, då ska jag handla åt mig själv. Anna och B skulle handla på Kapp Ahl...själv stod jag i ett hörn av affären och väntade...snorandes och snörvlandes. Gick istället till apoteket och köpte nässpray...det var bättre det. Det bästa med dagen? Sollefteå lucia som gick runt i alla affärer och sjöng. Vet inte när jag såg ett luciatåg senast.
Nu har vi varit till macken och tankat upp bilen inför morgondagens hemfärd. Tänkte åka tidigare än vanligt eftersom B ska vidare hem till Vansbro när vi kommit till Borlänge.
Förresten...glömde tala om att Karamellfolket ringde igår och beställde mer glögg och chokladdoppat knäckebröd. Det var nästan slutsålt. Tack alla som köper våra varor...jag blir så glad.
Nu ska vi kolla in tv-programmen för kvällen. Jag lär väl somna framför...som vanligt. Kaffe? Njae...om någon annan kokar så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0