Måste lära mig att släppa vissa saker.

Hej på er. Godmorgon. Igår kväll blev det inget bloggande, som ni kanske märkte. Hade fullt upp med att förbereda för cateringen som ska gå av stapeln i eftermiddag och i natt. Men vi tar det från början: P sov till tio i tolv!!!! Sedan var det skidskytte på tv!!! Sur tant (jag alltså) resten av eftermiddagen. Klockan fyra tycker han att vi ska åka och handla allt som behövs.
 Sagt och gjort. Parkerade utanför Willys och tog en kundvagn, även om vi trodde oss behöva två. Det var mycket som skulle handlas. Kom fram till att vi kunde gå in och handla två gånger efter varandra istället. Innanför dörrarna stod röda korset. Två ungdomar som värvade "röster". Killen försökte stoppa P för att få oss intresserade. P sa nej och gick på...då säger killen: Skit i det då.....Jag höll på att gå i taket. P fick säga till mig på skarpen för att jag inte skulle gå till chefen och fråga om man får bete sig så när man försöker samla in pengar till röda korset.
 Förbannad som få gick jag sen runt och fyllde kundvagnen med allt som behövdes. Det blev tio proppfulla kassar...första vändan. Betalade och gick ut till bilen med det. In igen och handlade resten.....fem kassar till. Betalade och gick ut till bilen. När vi står där kommer det förbi en (ursäkta uttrycket) jävla bratz med dyr mössa neddragen över pannan, bärandes på ett barn. Bredvid honom går mamman med ett till barn vid handen. Då säger killen: Ni står på familjeparkeringen! Där ska bara barnfamiljer stå....tänk på det nästa gång. P påpekade att vi handlat hur mycket som helst. Det örat hörde han inte på. Jag sa: Om man inte ens orkar gå tio meter extra in till affären då undrar man ju hur man kan skaffa barn över huvud taget. Skaffa en barnvagn om det är drygt, skrek jag!!!!!!!!!!!!!!! Så var den kvällen förstörd......Men det blev iallafall klart. Jansson, prinskorv, köttbullar och allt annat ett julbord kan behöva. Halv tolv var vi klara. Behöver jag säga att jag sovit som en gris inatt?
Nu ska vi hämta bröd vi beställt och sedan ska vi göra 80 julmackor. Hoppas det blir någon över till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0