Nya tag.

Så var då vårt julfirande över. Åkte hemåt idag på förmiddagen och nu lyssnar vi på tystnaden som finns här hemma. Jag tycker om att träffa alla i familjen, men jag tycker inte om höga ljud och stim och stoj. Det gör mig frustrerad och irriterad. Det blir lätt höga röster när vi träffas, alla. Det kan jag förstå, men då måste alla förstå att jag tycker bäst om lugn och ro.
Helgen började med att jag, som jag skrev tidigare, inspekterade våra bikupor. Vilken lättnad det var när jag förde in stetoskopet i den lilla öppningen i kupan och hörde det låga surrandet. De levde. Skönt. Det som inte var skönt var att vistas ute i minus 30. Trodde jag skulle gå åt.
Lagom till maten hämtade min pappa farmor. Hon kom vid ett och genast skulle hon se släktens nytillskott, Gabriel. Hon kunde inte slita ögonen från honom och tårarna trillade av lycka över hennes kinder. Det gjorde ju att det trillade en tår hos mig också. Eftersom vi nu är fem generationer så var det viktigt för oss att föreviga det. Uppställning!
Efter det....Kalle Anka, paketutdelning...paketöppning....Dantes inferno.......fika...speltid med familjespel....oljud...osämja....Själv höll jag mig på behörigt avstånd och längtade hem till stillheten. Varje år säger jag att jag ska inte vara med nästa gång...likväl sitter jag där mitt i smeten året därpå igen. Vi får väl se hur det blir till nästa gång. Nu ska jag i alla fall ta lite kaffe i hemmets lugna vrå.

Snötäckta bikupor...längtar till sommaren.

Törs jag känna, tycks farmor säga första gången hon såg Gabriel.

Fem generationer. Jag vet inte vad vi tittar på, men i min kamera var det här den bästa bilden. Hoppas de andra fick fler bra.

Delar av Dantes inferno. Jul på Åsen.


Kommentarer
Postat av: Millis

Men vad bitter du är ^^ Det är ju så tyst och tråkigt om alla håller sams hela tiden :p Men vi var väl rätt duktiga vid middagen iaf?

2010-12-25 @ 22:33:03
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0