Som mormor....

När jag var liten funderade jag ofta över varför min mormor hade mössa på sig inomhus. Hon kunde gå omkring hela dagarna med en stor lurvig pälsmössa...eller en stickad mössa.
Häromdagen var jag till Emmaus och köpte en mössa som jag ska ha på mig i morgon på julmarknaden. En stor och lurvig pälsmössa!!!! Döm om min förvåning när jag både idag och i förrgår kom på mig själv med att gå omkring med mössan på mig....hela dagen. Vad skönt det var. Nu förstår jag mormor...och jag förstår alla ungdomar som har stora luvor på sig dag som natt. Prova ska ni få känna vad skönt det är. Jag ska då fortsätta bära mössa så ofta jag kan.....tantvarning?...jajamensan.....och det står jag för.
I morgon är det dagen D...julmarknad vid gruvan. Jag lär inte hinna blogga så mycket, men ska försöka orka med lite bilder och text när jag kommer hem. Vi hoppas på mycket folk (läs: tomt i bilen när vi åker hem), inte så kallt som nu (-18). Vi hörs i morgon då. Ha en bra dag...

...inte min mössa....men snarlik....tänkte bara ge er lite tips på vad som är skönt att bära...:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0