Söndag.

Söndag...och ännu en tråkig dag. Det snöar idag också...det är bra, men sen då? Vad ska jag hitta på? Igår blev det absolut ingenting.....ingenting. Det var soffan hela dagen. Idrott och sedan film...däremellan sov jag en stund. Virre vaknade ett....P vaknade två.......Jag som skulle ta en 1000-mila service på kärringen. Det blev ju inget av med det. Få se om det går bättre idag.
Tänkte hälsa på Gabriel idag. Min förkylning är bra och Virre ville dit och träffa honom så vi tar väl en vända dit fram på kvällskvisten. Han har ju fått komma hem ordentligt nu. Sonden är borta och han äter som han ska....till och med mer än han ska....om man nu kan göra det. Man ska väl äta när man är hungrig? Det gör ju jag....och blir fetare och fetare.
Julförberedelserna då? Jo tack, de är bra. Har bara två små klappar kvar att köpa, sillen är inte inköpt och blir inte det heller, skinkan är heller inte inköpt...och blir inte det heller, granen är inte klädd...och blir inte det heller, tomtarna är framme...de tre vi äger. Får räcka så....gud va tråkig jag är.
Jag har just varit ute på en snöig promenad....förpassade snön från bilen medan jag ändå var ute. Den hade stått på "fel" parkering sedan förrgår natt och var totalt översnöad. Jag tog bort det och körde bilen under tak...där den hör hemma. Nu dricker jag kaffe och ska snart börja min service. Känns lite roligare att göra det nu. Kanske jag kan ta ett garderobsrace och ta på mig vettiga kläder också. Inga munkkläder eller marmeladkläder...dvs, inga arbetskläder. Civil....undrar hur det känns. Vi hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0