Vardagslunk.

Visst är det skönt med vardag? Man känner igen allt och man vet vad som behöver göras. Man lunkar på och får det gjort som måste fixas. Det är något meditativt över vardagar....något avslappnande och igenkännande. Jag älskar det. Idag är det vardag igen. Skönt.
Jag har sovit sisådär inatt. Det börjar bli en vana nu, att jag ligger och tänker ut nya recept. Så också inatt. Idag ska det testas. Måste också leta på kläder till begravningen på onsdag. Vår vän ska begravas och det är borgerlig begravning. Jag har aldrig varit på en sådan. Valfri klädsel stod det. Svårt. Vad är lagom? Inte för svart och inte för färgglatt...så känns det. Tar väl ett garderobsrace senare.
P har lovat att INTE sova till tolv idag, vilket han gjorde igår. Idag är det ju vardag!!! Idag ska vi jobba. Finns massor att göra...planering...pappersarbete....provkokning....ja gud vet allt. Men som vanligt, vare sig det är vardag eller helg...kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0