Jäkla bredband....

Ja, det är endast av den anledningen som jag inte bloggade något mer igår. Satt här och skulle, men internet ville inte visa sig från den bättre sidan så jag struntade i alltihop.
Gårdagen då....jo, vi åkte till Borlänge tidigt på förmiddagen. Vi skulle byta operatör på våra mobiler. När vi kom fram till Teliabutiken på Kupolen var det en himla massa folk där. Vi undrade vad som var på gång. Jo, de släppte den nya Iphone4 just då. Massor av pryltokiga karlar som satt där med nummerlapp och väntade på att få sig en ny leksak. Eftersom vi inte skulle ha någon sådan utan skulle trycka på knappen för övriga ärenden så gjorde vi det. Då gick det snabbt. Fick väl vänta i en minut bara. Väl framme så fanns inte den mobilen som Virre ville ha så killen frågade om vi ville ha en Iphone4 istället. Ja det ville vi. -Har ni en till mig också, frågade jag. Han viskade nästan fram ett ja. Sedan gick han in på lagret och hämtade två stycken. Det var de två sista. Gissa om jag skämdes när alla andra blev utan.....och jag, vad ska jag med en Iphone till? Jag som knappast vet vad som är upp och ned på min gamla telefon från anno -80-tal. Så nu, när jag skäms så mycket så MÅSTE jag lära mig den nya. Det kommer att ta ett tag, men det ska gå. Resten av dagen blev en kojdag. Låg i bussen och läste kvällstidningarna och sov middag. Det var en skön dag, men idag ska det jobbas. Jag har sovit som en stock i natt. Klev upp för en halvtimme sedan och då började det regna. Nu ska jag ta det lugnt....gå en vända och vänta på morgontidningen som brukar sitta på dörren till vagnen, men som inte har kommit än. Var rädda om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0