Röda gubbar.

God morgon på er. Idag är det jordgubbarnas dag för oss. Vi ska åka till Västansjö och köpa massor av jordgubbar som vi sen ska göra världens godaste marmelad av. Egentligen skulle bären plockas i Hulån. Det är ju där vi ska koka dem, men det är lite sent i landen där och huvudsaken är att gubbarna kommer från Dalarna. Så för tillfället blir det så här. Jag hoppas bara att de har färdiga lådor att sälja. Jag har faktiskt ingen lust att lägga tid på att plocka dem själv. Man får inse sina begränsningar. Vi jobbar så pass mycket just nu att all ledig tid är guld värd. Vi åker dit och ser hur det ser ut. Västansjös jordgubbar är också mycket bra och marmeladen blir säkert fin. Om vi får tag på bären, så blir det kokning i Duvnäs i morgon. Jordgubbsmarmelad med vitt vin och lime....kan det bli bättre.
Resten av dagen då....ja, någon upplyste mig om att Brage spelar hemma i eftermiddag. Blir väl att gå på Vallen då. Nu ska jag göra lite pappersarbete här hemma. Kontoret behöver städas. Det har ju varit sovrum till alla tjejer som har varit här. Lite stökigt är det. Vi hörs senare då.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0