Tystnad.

Nu har tystnaden lagt sig hemma hos mig. För en stund i alla fall. De andra är på vift. Fjalar och P har åkt till Falun för att spela minigolf och titta på fotboll. Skumberg har åkt till Örebro och kommer tillbaka på fredag. Själv njuter jag. Det hörs ingenting......bara knackandet från tangentbordet. Jag älskar det. Skulle utan tvekan kunna bli en eremit som bor ute i skogen i en koja och bara lever med naturen. Jag har inga problem med att "roa mig själv". Nu har jag tid att tänka. Tankarna för tillfället är: Marmeladfabriken!! Nu är jordgubbarna snart mogna i Hulån och då gäller det att vara på topp. Det ska bli världens godaste jordgubbsmarmelad. När den sorten är klar kan vi börja sälja ordentligt. Morotsmarmeladen står ju redan klar och väntar på att någon ska handla. Chokladaskarna är också klara, både ljus och mörk. Vi måste beställa hem mer burkar till marmeladen och så ska vi beställa en annan sort som vi ska ha vär egen saltblandning i. Nu är det spännande. I morgon bär det av mot västerdalarna. Gräsklippning och rabattrensning vid stugan är det som står på agendan. Jag vet hur det blir när jag kommer dit......då får jag en liten tår i ögat av att det är så vackert och jag vill aldrig åka hem. Men det är då det. Nu ska jag fortsätta att njuta av min ensamhet. Vi hörs i morgon....om det inte händer något revolutionerande före det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du fick njuta riktigt.varit väldans mycket folk ett tag.puss

2010-07-09 @ 06:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0