Uppdatering.

Ett dygn har gått sedan jag bloggade sist. Då handlade det om punktering. Nu handlar det om griniga gubbar och elproblem. Vad är det för fel på gubbar? Jag menar riktigt griniga gamla gubbar. I morse kom det en, nästan in i vagnen och talade om för oss att vi fick minsann inte sälja dricka. Det hade han ensamrätt på.....stick å brinn gubbtjyv.....Vi nästan bröt ihop. Efter lååånga samtal i vagnen mellan mig och P bestämde vi att vi säljer ändå. Kommer gubben igen så ska vi GE BORT drickan. Vi måste ju bli av med den på något sätt och att ta hem den igen blir för mycket vikt....så vad tycker ni? Att ge bort drickan räknas ju inte som att sälja.
Resan hit gick bra, trots missödet med punkteringen. Vi kom fram tjugo i tre i morse. Trötta som gnuer i Masai maara.....somnade efter en snabb bäddning och vaknade av att ugglan Helge pratade utanför. Han såg verkligen ut som honom och jag kände mig som 10 år igen. Han vaktade "insläppet" till tävlingen och var jättetrevlig. När vi fått vagnen på rätt plats så började nästa problem....elen. Har ni hört den förut. Vi hade fått låna ett diseldrivet elverk. Gick bra i flera minuter...tills vi fick reda på hur vi skulle göra. Det var vi som inte fattade.....men på eftermiddagen var det då inte vårt fel. Det bara la av......tuppjuck!!! Så, nu sitter vi här, nyduschade och väntar på vårt grillade kött (som strax är klart) och hoppas på att elverket som de skulle komma med i morgon bitti fungerar bättre. Om det inte gör det har vi en idé....eftersom det är andra gången på mindre än en vecka som vi ser Göta kanal så tar vi en tur på kanalen istället. Det måste väl vara någon mening med att vi ser den så ofta och tycker den är vacker. Semester heter det....har jag för mig.......Hörs igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0