Auktion i regn.

På plats i Duvnäs. Vi åkte hit i morse i världens regnväder. Först spöregnade det. Sedan ösregnade det. Efter det stod det som spön i backen. Skulle ju på auktion. Ganska lite folk i detta busväder och det var kallt och ruggigt. Massor av fina saker som jag skulle vilja haft, men vi väntade på en speciell grej och tordes inte göra slut på för mycket pengar. Jag fick iallafall några bakplåtsställ och ett litet avlastningsbord. Efter sex timmar, just när vi skulle ge upp ropades "vår" åkgräsklippare ut. Den hade vi väntat och väntat på. Trodde att jättemånga skulle vara med och bjuda, men det var bara vi och en till. Så nu är den vår. Nu slipper vi (mamma) klippa med en klippare som man drar för hand.
Nu sitter jag i stugan och värmer mig vid en brasa. P har gått upp till min bror, som bor i byn, och tittat på fotboll. Fotbolls-vm har ju börjat...gubevars.....Skumberg och Rami är ute på vift. Det är bara jag och mamma här. Skönt. Ska dricka lite kaffe och tina upp, så hörs vi nog senare.

Så här lite folk var det på auktionen idag. Å regnade gjorde det hela tiden.

Dagens inköp....ska göra jobbet åt oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0