Hela dagen har gått...

...och jag tycker att den skulle vara dubbelt så lång och att jag skulle vara dubbelt så pigg. Har nämligen massor som jag vill göra, men orkar inte. Det blir väl så när man inte sover som man ska. I alla fall....har jag varit upp till stugan en vända på förmiddagen. Åh vad vackert det var. Ville aldrig åka hem. Hela skogen blommade och var så där friskt grön. Liljekonvaljer, ängsklockor, pioner och lupiner blommade överallt. Det doftade underbart. Gräsmattan behövde klippas lite, men det var för blött för att göra. Måste åka tillbaka dit så fort jag kan för att koppla av. Lövnäset är mitt livs lunga. Där kan jag andas och vara mig själv. Där slappnar jag av och där står världen stilla. Alla borde ha en sån plats.
Släktträffsmöte efter det. Tyckte att vi kom fram till riktigt bra saker, men jag tänker inte gå in på detaljer här. För många släktingar som läser tror jag. Allt är hemligt till i augusti. När jag kom tillbaka till Duvnäs var det tv som stod på tapeten. De hade fortfarande inte fått ordning på den, men de hade fått bild en gång!!!! Men med P på taket, B utanför fönstret, kommunicerande med mig, som satt inne med tv-dosan i handen så lyckades vi få fart på dumburken. Nu kan B&B se på tv hela sommaren. Skönt. Nu är jag tillbaka i Borlänge och vi ska snart ner på torget med vagnen. Önskar att det redan var gjort för jag vill pyssla här hemma nu. Men, allt har sin tid.

Tv pyssel från igår. Skumberg på taket. Bilderna ville inte komma med i morse, så ni får dem nu.

Och här är från slogboden vid älven i Duvnäs. Här satt jag i morse och tittade ut över älven.....och njöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0