Låååång dag.

Ja idag blev det en lång dag. Den blev så lång att det blev en ny. Men nu är det snart god natt. Jag åkte som ni vet till Duvnäs för att fira farmor på hennes dag. Jättetrevligt. Stora delar av släkten var där och det bjöds på tårta och annat gott kaffebröd. Farmor satt som en liten flicka och log...trött men glad. Det är inte många som får uppleva sin 95-årsdag.
Innan kalaset fick vi besök av en viss religiös "avdelning". Ni vet, dom där som tror att vi inte hittar till dem utan de måste komma till oss. De var faktiskt riktigt trevliga och när pappa talade om att hans faster, medan hon levde, hade samma tro som dem så tog det inte lång stund förrän de sa tack och gick sin väg. De förstod väl att hade inte hon lyckats omvända oss så skulle nog inte de lyckas heller.
Nu ska jag prata om vår buss. Ni vet den som står på verkstaden och aldrig blir klar. De har ju väntat på reservdelar i evigheter och när de kom så förstörde de bussen på något vis...fråga mig inte hur......så vi fick vänta på andra reservdelar. De skulle ha kommit idag.......men inte. Tyvärr hade det strulat till sig, sa de. Hmmm...det tror inte jag. De har nog gjort något större fel med bussen än de vågar erkänna. Nåväl...nu har de erbjudit oss att få låna en cheva van...fulltankad...gratis upp till Järvsö under midsommar. Tack!!!! Kan jag få tillbaka vår buss sen?? Allt ser ut att ordna sig till det bästa så här långt nu då.
Kvällen har vi ägnat åt planering, packning och uppställning av vagn på torget. Det är bondens marknad i morgon. Dessutom kommer det 825 kilo munkmix som ska bäras ner i källaren...å sen måste vi köpa dricka till P&L....å så...ja det är hur mycket som helst att göra. Så nu måste jag sova. Vi hörs i morgon bitti igen.

Nyslaget hö. Visst längtar man till svunna tider när man ser den här bilden. För mig är det barndom och sommar...myggbett och skrubbsår på knäna.

Födelsedagsbarnet iklädd filt mot miljontals mygg. Gud vad de bet oss.

Fika i "bersån". Ett riktigt sommarkalas.

Tårta är gott!!!! Fram för flera kalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0