Sovit!

För en gångs skull har jag sovit ända till halv sju. Underbart. Känner mig redan som en ny människa. Vad som däremot inte var något nytt idag, var min väntan utanför Ica Maxi. Förstår inte varför jag hamnar där bland alla pensionärer som står och väntar på att dörrarna ska öppnas. Men det är himla skönt att få inköpen gjorda tidigt.

Satt i bilen och väntar på att dörrarna ska öppnas på Ica. Jag och en massa andra morgontidiga människor.
Igår kväll när vi stod och jobbade i vagnen hörde vi en rejäl smäll mot vagnen. Det kom från baksidan och jag gick ut för att kolla vad det var. Det händer ju då och då att någon fyllskalle ramlar in i vagnen eller att de slår näven i den av bara farten. När jag kom ut låg vår sopställning i spillror och en del av säkerhetsstaketet mot scenen låg lutad mot vagnen. Det var en kille som tappat fattningen och slängt staketet mot vagnen och som mosat soptunnan. Illa. Vakterna kom....poliserna kom....och killen fick respass. Poliserna tog upp en anmälan och vi får....förhoppningsvis betalt för sopställningen.

Nu väntar jag på att någon ska ta disken......undrar, liksom igår, vem det blir. Sedan drar vi mot Falun för sista dagen och bakar munk. Idag är det barnens dag. Det blir barnloppis och halva priset på karusellerna. Lär bli mycket folk. Innan vi kommer hem ställer vi vagnen på torget. Det är ju torgdag i morgon.....jippie!! Suck. Men vi har iallafall en beställning på 100 munkar som ska levereras i morgon bitti. Nu ska jag dricka ur mitt kaffe och sedan se om någon mer vill vakna. Hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0