Behåll dina drömmar.


Jag har alltid varit Pippi Långstrump.Har skurat golvet med skurborstar på fötterna, till barnens stora förtjusning. Jag har ritat skattkartor med skatter inlindat i aluminiumfolie och jag har skapat ett eget sockerdricksträd. Men med ålder och olika skeenden i livet har Pippi kommit i skymundan lite grand. Hon har alltid funnits där längst bak i tankarna, men inte fått visa sig så ofta. Och så är det väl...allt har sin tid. Men så idag fick jag mig en "ny" Pippi. Det är Herr Fredriksson, Oskar och Kennet i filmen Upp. Den filmen fick mig att fälla en liten tår, den fick mig också att skratta och att känna mig stark. Framför allt fick den mig att känna att man aldrig ska ge upp sina drömmar och framför allt inte vara rädd för att skaffa nya. Länge leve marmeladfabriken....!! Jag vågar och jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0