Gråmulen söndag.

Idag önskade man verkligen att det var, om inte sommar, så åtminstone vår. Det är så grått och tråkigt och jag vill börja odla snart. Har funderat på vad vi ska odla. Kryddor blir det ju och det gäller att veta vilka som går bäst. Timjan är givet. Liksom koriander och ev citronmeliss. Men det finns så många sorter och vi vill nog prova på många. Mera att fundera på: Vilka sylt och marmeladsorter ska vi satsa på? Har massor av recept som vi ska testa. Det gäller att vara ute i god tid så att ingenting blir avglömt eller att vi inte hinner med pga dålig planering. Men det första som ska göras är att skaffa bin. Jag har varit i kontakt med en biodlare som ska lära mig hur man gör. Bikupor ska köpas och bisamhällen ordnas. Bin får man inte flytta mellan kyrksocknar utan det gäller att hitta lokalt. Min mentor skulle fixa det för vår räkning.
Idag har vi inte gjort så mycket. Vasaloppet på tv och sedan tennis. Åkte till Abbe och Britta för en fika och nu sitter jag här. Det blir nog ett eller två inlägg till innan dagen är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0