Längtan




Ha, trodde att jag skulle få tid till att lägga in fler bilder här igår. Somnade! Rakt av bara, i soffan. Ja, man är väl slut som människa bara. Gilla läget.
Men nu ska ni få lite nytt. Hittade en bild från vår stuga i Vansbro. Bilden är tagen sent en kväll när alla andra sov. Jag gick ut för att fota lite. Kvällen var varm och inte en mygg fanns det i luften.Dagen efter hittade jag en massa färska älgspår just där. Älgen mäste ha stått i en buske och tittat på mig den kvällen.  Gissa om jag längtar till sommaren? Men, i år blir det nog inte så mycket tid vid stugan. All tid kommer att gå åt till sylt och marmeladkokning, odling av kryddor och tillsyn av mina bin. Vi har så smått börjat fundera på vilka kryddor vi ska odla. Vilka som går bäst att torka och vilka sorter folk vill ha. Har ni några idéer?
Nu ska jag ta bilen och åka för att handla matsäck till i morgon. Den stora skoterdagen!! Gissa om ni kommer att få se roliga bilder från den turen. Men vi ses nog fler gånger under dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0