Vad fort det har gått....

Jag är hemma igen. Borta bra men hemma bäst. Visst var det roligt att hälsa på Skumberg och se hur hon hade det, men det är också skönt att komma hem igen. Örebro var blåsigt och grått. Ska åka tillbaka när sommaren har kommit och allt blivit grönt. Jag är hemma med mina kryddor. I morgon ska jag dela, plantera om och läsa på om de jag köpte. Sedan ska jag läsa katalogen som kommit med posten...från pärm till pärm. Det blir nog nästan som lilla julafton. Jag beställde katalogen på nätet förra veckan och nu hade den kommit när jag kom hem. Det blir roligt. Däremot blir nog inte natten så rolig. Någon i huset spelar musik....högt. Dessutom dålig musik! Av erfarenhet vet jag att det kan hålla på till i morgon bitti. Kul för dom.....Om något får mig att tänka på hämnd så är det grannar som festar hela nätter. Där kommer den enda fördelen med mina sömnproblem fram. Eftersom jag inte kan sova på morgnarna så vad ska man göra en söndagmorgon när vissa i huset just lagt sig? Av någon outgrundlig anledning blir jag då väldigt sugen på att städa. Så....i morgon bitti, vid sjusnåret, åker dammsugaren fram. Elakt? Javisst, men det struntar jag i. Dagen har varit lång. Det är dags att slå huvudet i kudden och lyssna till någon jä....a rapmusik. Hörs i morgon när jag stängt av dammsugaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0