Det roligaste jag gjort....

...i hela mitt liv. Helt otroligt. Jag har nu gjort mitt första "skift" som biodlare. Helt sjukt roligt. Vill bara mer.....Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva för det var så överväldigande. Bina var så söta. Som små sammetsbin. En del hade orangea bollar på benen...pollen. Jag fick lyfta upp varje ram och titta om de var ok. Plocka undan de som inte var fina och sätta i nya. Skrapa bort vax och så "bädda" åt dem igen. Under hela tiden hade jag min nya utstyrsel på mig, ni vet, mina bikläder.

Här ser ni puffen som man puffar rök på bina med för att hålla dem lugna om de blir ilskna.

Här är min mentor Sven i full färd med att inspektera en av sina bikupor.

Och här ser ni en bikupa...det är ramarna som hänger på rad. Jag tyckte det var så roligt och jag fick faktiskt högt betyg. Sven sa att det var ingen tvekan om att jag skulle bli biodlare. Gissa om jag blev stolt när han sa så. Nu ska jag vila lite middag om jag ska orka köra bil till Kristinehamn ikväll. Vi hörs senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0