Hallå hallå.

Nu är jag hemma och har varit det sedan igår kväll. Resan hem var en historia för sig. Jag körde ju bussen och låg efter munkvagnen...som bara får köra i 80. Bussen som för tillfället är trasig men som går att köra med måste köras i minst 90 för att gå bra. Efter några mil började bussen krångla. Den lade av utan anledning. Kunde komma på rak väg i full fart och den bara dog. Så där höll den på hela tiden. Till slut var jag tvungen att stanna på en parkeringsficka och låta den vila lite.....jag behövde också vila för jag var arg!!! Dessutom trodde jag aldrig att jag skulle ta mig hem med den bilen. Nåja, till slut kom vi hem. P parkerade vagnen ute på verkstan och sedan var det en snabb dusch som gällde. Å så syndade vi......igen. Vi gick på Indiska och åt. Ja vadå!!! Vi var hungriga och trötta. Så det fick vara så. Och det var fantastiskt gott. Åt även efterrätt.....friterade bananer med glass!!! Släpade oss hem och somnade nog innan huvudet slagit i kudden. Men jag har sovit riktigt gott. Nu ska jag och fylla skafferiet inför veckan. Det är Falukalaset torsdag-söndag, så det gäller att ha lättlagad mat hemma.....om man inte är så trött så man går ut och äter då.....!!!!!!Hörs senare under dagen.

Vitlöksmarinerad kyckling...med nanbröd och supergod sås. Kan det bli bättre? Det suddiga, gråa ni ser är röken från maten. Den är tillagad på gjutjärnstallrik så det är riktigt hett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0