Morgonstund har guld i mund....

Om ni tittar på tiden som jag skriver detta så förstår ni att jag inte kan sova denna morgon heller. Det är tidigt....alldeles för tidigt. Sitter här och funderar på om jag ska börja baka eller om jag ska lägga mig på golvet i vagnen och försöka sova, men det går inte, det vet jag. Det är för kallt. Bloggar väl en stund och så går jag ut och se Rättvik vakna. Gårdagen gick , som sagt bra. Får väl se hur det blir idag. Det blir nog mycket, skulle jag tro. Men vi är laddade...förutom att jag säkert blir riktigt trött framåt lunch. Men det måste gå.

Morgonen på marknadsplatsen är ganska tyst den här tiden. Men alla sover inte. Det plockas sopor utanför. Tror det är någon idrottsförening som tagit på sig sophanteringen. De var i farten redan när jag kom upp, dvs 04.15. Vilket jobb va? Tur att de finns. Bilden är från en tom och tyst marknadsgata nu på morgonen. Det står bilar i varje gång....det är folk som sover där, så det gäller att vara tyst när man går förbi. Nu ska jag sätta på mig dagens outfit....arbetskläderna sedan ska jag ta en runda. Kanske kan jag sova en stund till....om jag har tur. Skulle verkligen behöva det. Vi hörs lite senare då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0