Munkar munkar munkar med hål i....

Idag har jag inte bloggat på den tiden jag brukar. Tro nu inte att jag sovit längre. Nej, tvärt om. Klockan 5.15 gick jag och Elis ner till munkvagnen och satte på maskinen så oljan skulle bli varm. Vi hade nämligen en beställning på ca 400 munkar till Dala-Järna. Klockan 6 var vi på plats och bakade för fullt. 8.30 kom Lillemor och hämtade leveransen för vidare transport till Järna. De är riktigt bra stamkunder där. Det är flera företag och så PRO som beställer då och då. Lillemor är en kanonbra säljare för Kaffekoppens munkar. Tur vi har henne. Så, nu är allt klart och torget är extra dött idag. Det regnar och inte en människa vill ut i det här vädret. Blir nog inte långvariga där idag. Vill redan hem, men vi ska stå ut till efter lunchen. Kanske kommer det någon stackare och gör ett stödköp. Nu tar jag ner datorn på torget...har väl inget annat att göra. Lite spel piggar väl upp tillvaron...för vissa i alla fall. Höres.

Morgonens beställning bakas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0