Rättvik nästa.

God morgon...för det är det faktiskt. Jag har sovit ganska bra i natt. Vaknade naturligtvis tidigt, men det har varit svalt i sovrummet och det var ju bra. Lillebror har fattat att hunden inte är kvar, så han har sovit i min säng hela natten. Snart ska jag skjutsa Virre till bussen och så är det bara att packa för Rättvik. Det ska bli så roligt. Tre hela dagar på en av Sveriges största marknader. Jag gillar Rättvik. Mycket knallar och det brukar vara fint väder. Körigt får vi det, men det är bara bra. Vi sover i bussen och lagar mat på en liten spisplatta som vi har med oss. På kvällarna händer det att vi leker kuragömma med folk från Motala som jobbar på tivolit. Vi gömmer oss bland karusellerna och de tomma marknadsstånden. På lördag kväll går vi ut och äter och tar en promenad runt samhället...pratar med knallar vi känner och bara njuter av stämningen. Virre kommer med bussen på fredag efter skolan. Kan ju inte ta ledigt alla gånger vi ska iväg någonstans. Honom ser vi inte mycket av på marknaden. Han har kompisar i Rätvik och dessutom tycker han det är roligare att hjälpa Mats på tivolit. Det får man förstå. Idag är det en fin morgon. Tänkte visa er en bild på bilarna som står utanför och fryser, men det visade sig att det behövdes inte skrapa några rutor idag. Tror det är första gången. Men jag tog en bild i alla fall.....så ni ser hur soltorgsparken ser ut en vacker morgon. Vi hörs lite senare då....ska och träna först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0