Samlingar.

Satt och tänkte på allt man har samlat på under sitt liv. När man var liten var det bokmärken. Jag älskade mina bokmärken. Kunde titta på dem i timmar. Änglar och "bäbisar" var de finaste. Ibland gick man ner till leksaksaffären och köpte löst glitter och limmade på själv. Man bytte och man vek serietidningar till fickor där man kunde "spela" genom att lägga ett bokmärke i ett fack och så fick man det som var gömt i invikningen istället. Ibland fick man ett finare och ibland gick man på en nit och fick ett som inte var lika bra. Har inte sett en sån vikt tidning på många många år. När jag blev äldre samlade jag på tändsticksaskar. Fick ihop flera hundratal...det blev så mycket att jag till slut tröttnade på dem. De tog för stor plats. Men de var lätta att samla på. Alla restauranger och tobaksaffärer hade sina egna askar med tryck på. Nu för tiden samlar jag också, men inte lika stora mängder. Nu samlar jag på mig ett "lagom" antal av det jag vill ha och sedan slutar jag. Som med mina tranor. Där är jag nöjd nu. Likaså med plåtburkarna. Det får räcka nu. "snökulorna" vill jag ha fler av. Har just börjat samla och vi har sagt att vi ska köpa en kula varje gång vi är på semester också. Så det lär bli samlande ett tag till.

Några av mina tranor.

Burkarna räcker i antal...tror jag.

....men kulorna ska jag ha fler av. Ska nog titta på tv en stund nu.....omskrivning för sova i soffan. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0