Blåbärsfläckar.

På mina kläder lyser små fina blåbärsfläckar. De går inte bort i tvätten....det vet jag av erfarenhet sedan barnen var små. Jag vet det också pga alla blåbärskok här hemma. Men det gör inget. Om man har så fina kläder att man inte kan vara sig själv i dem....då är man fel ute. Visst är det synd på vissa plagg, men det gör inget. Fingrar och händer är också helt blå. Citronsyra är lösningen där. Allt ordnar sig.
Mellan koken har jag tittat på tv. Ett program inspirerade mig något otroligt. Ibland behöver man lite efterstanke....ibland lite jävlar anamma. Jag har fått den där eftertanken idag. Stanna upp....lyssna på dig själv. Vad är du...vad vill du? Kan du svara på den frågan? Idag kan jag det, men kanske inte i morgon. Alla måsten kan ta ifrån mig focus. Så är det bara. Jag tror dock att focus, det ska man ha ibland....i lagom dos. Det är som när man kör bil.......Man kan inte sitta på helspänn hela tiden och titta efter älg....det orkar man inte....men när det är älgmarker....då ska man se upp. 
 


Kommentarer
Postat av: //barbro

har ett tips för att få bort blåbärsfläckar smörj in fläcken med grön Yes, diskmedel, låt dra över natten och tvätta sedan som vanlig.

2010-11-20 @ 19:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0