Bra och dåligt.

-Hur har du haft det, frågade P när han hämtade upp mig i Falun efter sin badminton.
-Har det hänt något?
-Ja, svarade jag. Vill du höra det bra eller dåliga först?
-Det dåliga.......
-Ok, jag har köpt en tunika.
-Vad är det för något?
-Jamen hallååååå...en lång blus då....ungefär.
-Jaha.....och det bra?
- Det var 50% på den.
 Det var jättebra......, tyckte han.
Resten av dagen då? Ja.....först var det träning hos sjukgymnasten. Gick väl bra....sen var det lite pappersarbete. Posten damp ned när vi satt och jobbade och det var papperen från bolagsverket. Så nu har vi bevis på att vi heter Sweet Home Dalarna. Skönt.
Halv två hämtade vi Bubblis på hennes jobb och drog mot Falun. Släppte av P på "gamla" jobbet. Han ville in och se hur de hade det. Jag och Bubblis drog till Willys för att storhandla....ja inte jag. Det var ungdomarna som skulle fylla på i skafferi och frys och de har ingen bil.........
Hämtade P efter handlingen och så var det snart dags för herrn i huset att åka på det efterlängtade motionspasset. Det var då som jag och Bubblis drog ner på stan och skulle shoppa loss.....igen. Men den här gången blev det iallafall en liten påse med hem. Men det var inte det jag skulle berätta.....Passerade utanför den delikata delikatessaffären Lilla Europa. Där inne är det alltid välfyllt med alla upptänkliga läckerheter. Tänkte att de vill väl inte sälja våra produkter.....Men jag gick in och berättade om våra varor och vad vi har för affärsidé. De nappade direkt. Det första hon sa var att de hade väldigt lite lokalproducerat och ville gärna ta in mer. Så....summa sumarum....jag ska in där och visa upp vårt sortiment någon dag den här veckan och det lät väldigt positivt. Håll tummarna.
Nu har vi suttit framför dumburken och tittat på bortskämda snorungar...orkar inte ens kommentera det just nu....får bli i morgon. Ska strax sova....i morgon blir det bilresa...i snöoväder har jag hört.


Kommentarer
Postat av: Kerstin mä toasta

Hihi jag kollade också på de där ungdomarna...och "tvingade" dotter att sitta bredvid..jodå hon kände väl igen sig liite märkte jag, men i det stora hela kan man vara nöjd som morsa kände jag :)

2010-11-09 @ 06:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0