Burktanter och burksamlare.

Sådärja....nu var banken avklarad. Inga problem...företagskontot fixat. Har också ringt en av våra bästa stamkunder på torget och berättat att vi står där i morgon. Det är en tant som alltid handlar av oss och varje gång kommer hon med egna burkar...slänger upp dem på disken och ber oss packa i så många Daimmunkar det får plats. Hon blev så glad....-Då ska jag plocka fram mina burkar och nu har jag bara två munkar kvar i frysen, sa hon. På väg från banken träffade jag på en annan....inte stamkund, men ack väl en viktig person för oss. Han köper aldrig något, men han går ofta ärenden åt oss när vi inte kan gå ifrån. Jag bjöd in honom på en fika i morgon. Sedan tidigare har jag bjudit parkarbetarna på kaffe...de som ser till att alla parker och torg blommar så fint. De brukar ofta handla munk och undrade när vi skulle stå nästa gång.
Nu ska vi packa bilen full med munkgrejor och dra ner på torget och lägga in dem. Sedan är det Falun och badminton som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0