Det var bättre förr.

Just nu är jag så trött.....trött på all modern teknik. Vad ska vi ha den till, när det nästan aldrig fungerar? Här hemma hos oss finns det mesta som numera finns i ett modernt hem....fast telefon, mobiltelefoner till alla i hushållet, tv....digitaltv....datorer...dosor hit och dosor dit. Vilken röra. Visst är det bra ibland...när det fungerar. Men hade vi inte mer mänsklig kontakt på den tiden, innan allt det nymodiga dök upp? Tänkte på igår, när jag beställde mer flaskor på nätet....skickar iväg ett mail och får svar från Åke att allt är ok och flaskorna kommer. Vem är Åke? Hur låter han? Likaså med munkmixen....vem är Magnus? Han som ser till att vi kan jobba vidare genom att skicka tonvis med mix....men hur låter han? Nej, tacka vet jag förr i tiden. Jag vill tillbaka dit.....helst nu. Vill ha ett snigelbrev ibland....vill kunna ringa till någon på fast telefon och inte få svar och veta att jag måste ringa igen för personen i fråga kan inte se att jag ringt.
Det var ett litet inlägg om mina funderingar mellan glöggkoken idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0